Comandați apel

Acest site este protejat de Google reCAPTCHA. Politica de confidențialitate și Termenii de utilizare.

Aveți o întrebare

Acest site este protejat de Google reCAPTCHA. Politica de confidențialitate și Termenii de utilizare.

Interviu pentru Business.md

Interviu pentru Business.md

1 sept., 2021

Lucrînd aproape 20 de ani pe piața Moldovei a vehiculelor, pot spune că astăzi, automobilul a obţinut un statut special. Acesta nu este doar un mijloc de transport, indicator al poziției financiare, așa cum a fost 15-20 de ani în urmă, dar şi un mijloc de prestigiu. Interesant că în Polonia, acest mijloc înseamnă, în primul rînd, posesiunea de locuinţe şi cantitatea lor, anturajul. La noi, iubesc mașinile prestigioase, de lux. Foarte mult. Paradoxal, dar în una din cele mai sărace țări din Europa, pe drumurile din Moldova pot fi găsite Mercedes-Benz, Ferrari, Lamborghini, Bentley si Rolls Royce, Maybach. Chiar și în țara vecină, România, cu 20 de milioane de locuitori aşa mărci practic nu se întîlnesc. Sînt populare Land Rover si Range Rover, BMW. Din clasa de mai jos - Opel, Dacia, Toyota, Hundai, Audi. Dar steclele, luminile auto se bat şi ies din funcţiune cum la mașinile scumpe, cum și la restul. O piatră sau altă problemă nu aleg maşina. Produsul este specific, asta nu-i o pereche de ochelari pe care îi poţi avea în mai multe exemplare sau să-i cumperi doar pentru că ţi-au plăcut. Asta nu-s produse alimentare de care aveți nevoie zilnic. La produsul nostru apelează numai în caz de nevoie acută, atunci când aveți nevoie să înlocuiţi sticla, optica sau ceva din caroserie. În cele mai multe cazuri, atunci când are loc un accident, el afectează în primul rînd aceste părți ale vehiculului. În caz de necesitate, dacă marca automobilului este rară vom livra sticla direct de la producător. Clientul, care a nimerit în situaţie neplăcută doreşte să primească stecla de la automobil, autooptica sau alte piese repede şi ieftin. Prin urmare, strategia de bază - este disponibilitatea produselor, prețul confortabil și un serviciu rapid. Potrivit unui sondaj realizat la firmă, majoritatea clientilor ne cunosc de o perioadă lungă de timp sau cineva ne-a sfătuit. Avem şi clienții noştri angro. În "radioul de sarafan" la noi au cea mai mare încredere, ceea ce spune că firma a cîștigat credibilitate în segmentul său de piață. Cum se spune: "Statornicia - e semnul măiestriei".

  1. Des apelează la serviciile companiei Dvs?
    Depinde cît de norocos e cineva sau depinde cine unde îl va duce. A apărut o mulțime de concurenți, dar s-au ivit și diferite mașini. Aceasta impune dificultăți la muncă. Acum este momentul in care produsul se duce la client. Pentru comoditatea clienților, avem trei filiale în diferite părți ale orașului, care permite prestarea serviciilor prompte și trei domenii principale - steclă auto, optică si caroserie auto, ce permite clientului să găsească pentru modelul mașinii sale - piesele de schimb necesare într-un singur loc, ceea ce economisește timp. Astăzi, clientul înțelege că este mai bine să plătească un pic mai mult, să primească garanție, să cumpere marfa de la firma care lucrează direct cu furnizorii, decît un pic să economisescă şi să primescă marfă de o calitate îndoielnică și un serviciu fără garanție, care pune în pericol propria siguranță. O steclă instalată neprofesional poate zbura în orice moment, să permită scurgeri, să se spargă. Aveţi nevoie de aşa ceva?
     
  2. Planificaţi să extindeţi gama servicilor propuse? Există alte planuri pentru viitorul apropiat?
    Da, ne-am propus să extindem gama de servicii. Timpul dictează condițiile sale. Creșterea concurenței, dificultățile de a rămîne lider concomitent pe 3 direcții de marfă şi asortiment, dificultățile financiare, cer o abordare diferită, aşa că acum sarcina principală este de a îmbunătăți performanța întregii firme. De asemenea una dintre cele mai apropiate direcţii ale companiei - creșterea nivelului personal și educațional al angajaților prin participarea la seminare, traininguri, întîlniri cu oameni interesanţi. Mi-aș dori ca băieții să aibă o atitudine bună și profesională nu doar faţă de munca lor – asta ei o fac, dar şi să crească ca personalităţi, să progreseze, să împartă experiența lor de viață şi calităţile cele mai bune - cu copiii lor. Eu socot că acest lucru este important.

Care este atmosfera in echipa Dvs de lucru? Sînteţi exigenţi faţă de persoanele ce doresc să se angajeze?
Orice firmă, ca un om, are portretul său, caracterul și destinul. Este un sistem viu care reacționează la toți cei care lucrează în ea. Şi, desigur, tonul de bază este stabilit de șeful firmei. Domnul Eugen Carăuş a creat compania in 1996. De la doi oameni, compania a crescut la 27. În acest timp, domnul Eugen a fost capabil să creeze o echipă mare şi prietenoasă de experți, să achiziționeze echipament modern și tehnică de înaltă calitate, transport de serviciu, să arendeze şi să acomodeze spaţiile de oficiu. Multi băieţi timp de 8-10 ani de muncă în cadrul companiei au devenit profesioniști experimentaţi. Ei apreciază stabilitatea, unitatea, tradițiile și relațiile bune în echipă. Toţi împreună, mergem la celebrarea Anului Nou, sărbătorirea zilelor de naştere, fiecare angajat primeste un cadou de la firmă, iar miercurea, după muncă, băieții cu echipa sa joacă fotbal. În prima sîmbătă a lunii august plecăm pentru a sărbători Ziua companiei, numaidecît cu competiţii sportive. Planurile pentru acest an sînt de a organiza excursii la locurile interesante din Moldova.
Dacă să vorbim despre atitudinea angajaților faţă de companie, pot spune că timp de 19 ani au fost multe: și prietenie și cooperare, și dezamăgire la una sau alta dintre părți, așteptări nejustificate și chiar trădare. Cel mai dureros e cînd trădează oamenii în care aţi avut încredere. Dar viața, este ca un tren. La unele stații din viață intră persoane în trenul vieţii tale și oamenii merg împreună, cineva mai mult, cineva ies mai devreme, eliberarînd locul celorlalți. Cît de mult cineva se va deplasa cu tine și în ce stare de spirit va coborî, nimeni nu ştie din timp. Dar oricine care a lucrat în cadrul companiei, a acumulat experiența sa. Când compania a început să se dezvolte, pe piață nu a existat practic nici o concurență, cum nu existau nici auto-servicii specializate pentru a înlocui stecla. În 1998, domnul Eugen a trimis 3 angajați din contul firmei la studii şi stagiune în regiunea baltică, la una dintre cele mai mari, pe acel timp, fabrici de producere și instalare de stecle auto. De atunci se transmit cunoștințele, experiența și subtilitățile profesionale băieţilor noi care intră în profesia de instalator a steclelor auto. Unii apoi au început să se ocupe cu acest business independent de noi. Cei mai mulţi din băieţi au venit la companie cu studii medii, anume aici, au însușit profesia de depozitar, manager, instalator, pentru ei, compania noastra a fost un fel de centru de învățămînt profesional. S-a întâmplat aşa că singuri ne creştem angajaţii. Unii au apreciat cu recunoştinţă, "Domnul Eugen ne-a crescut aici". Multi băieţi, în timpul lucrului la companie, și-au găsit statutul lor de familie. Într-un an, în colectiv am jucat 6 nunti, a existat un sentiment că nunţile au devenit chiar parte a lucrului. Mă bucur că din tot personalul a fost doar un singur divorţ. În situația actuală, în care mai mult de jumătate din căsătorii se încheie cu divorț este deosebit de plăcut. Evident, familia puternică a directorului companiei, atitudinea lui faţă de familia sa, atitudinea caldă şi educativă față de băieţi este un criteriu clar prin care se construiesc relațiile. Voinţa puternică a directorului, tratamentul său echitabil faţă de angajați, răbdarea și capacitatea de a demonstra orientarea corectă în viaţă este acel far, care permite băieţilor să rămână în țara lor natală, să creeze familii, să consolideze potențialul țării. Că aici în companie avem orientări de viață corecte vorbeşte şi faptul că în diferite momente, tinerii ne părăseau pentru a lucra în străinătate, în alte companii, dar peste un timp se cereau înapoi. Există o regulă nescrisă - înapoi foștii angajați să nu fie primiţi, dar pe cîţiva i-am luat înapoi și lucrează chiar mai bine decât înainte de a pleca, îşi construiau cariera aici, pe cît posibil. Atitudinea sănătoasă în echipă faţă de lucru și viață face imposibilă posibilitatea de a fi leneș. În ajun de 20 de ani a companiei s-a format portretul general al angajatului companiei, trebuie de menţionat, s-a maturizat. Dacă acum cinci ani, acesta era un tînăr, mai degrabă necăsătorit care vrea să se distreze, acum el are 30-32 ani, care vrea să aibă un venit stabil, casa și mașina sa, să trăiască și să se dezvolte pentru familie, mai conștient să-şi construiască viața sa. Aşa şi creştem. Apropo, e interesant că a crescut în paralel și brand-ul nostru. Cîndva a fost un vultur colorat. Acum a devenit mai stilat, solid, pe un design alb și albastru. De ce vulturul? Am fost în căutarea pentru ceva care ar putea arăta complet produsele noastre - de steclă auto, optică si penaj simultan. Știm că în publicitate cel mai bine se privesc fetele, copiii și animalele. Iată şi am atras atentia la vultur. Pentru conducătorul auto este esențial de a avea o privire de ansamblu bună și o viziune clară, cum se spune: "Ochi ca la vultur". Cerințe de bază pentru stecla auto - transparență și securitate. Vulturul - o pasăre puternică care zboară sus și vede de departe, aşa că ochii vulturului nosru sînt – luminile auto, iar părțile vehiculului sunt adesea numite penaj ca la pasăre. Văzînd vulturul nostru, clienții știu deja despre care firmă merge vorba. Odată a sunat un bărbat şi întreabă: "Aceasta este compania este se ocupă cu stecle pentru automobile? M-au sfătuit firma, care e cu vultur." Am lansat recent un flyer cu un cod promoțional. Chemare:"Este timpul pentru a schimba ceva!" Și nu este doar un apel la client cu o propunere de a renova ceva din părțile de schimb, dar și noi ne aflăm în pragul schimbării. Este necesar de a rafina strategia și tactica, atît intern cît și extern. O perioadă de creștere semnificativă. Trebuie să mergem în ritmul noului timp.

Este dificil acum în afaceri?
Desigur, este dificil, vă aduc următorul fapt: "Lilia Taranenco, doctorant de la Universitatea Liberă şi Internațională din Moldova, consideră că"durată vieții" a întreprinderilor mici și mijlocii nu este mare. Conform analizei efectuate de ea, aproximativ 25% din întreprinderile mici lucrează peste 5 ani, 10% din întreprinderile mici lucrează mai mult de 10 ani, și mai puțin de 1% - mai mult de 15 ani. "Întreprinderile mici și mijlocii sunt în stare permanentă de criză sau de pre-criză, din diverse motive," - spune Lilia Taranenco. În opinia sa, încetinirea economică globală, instabilitatea politică și juridică, concurența acerbă – acestea sînt o serie de factori care înrăutățesc situația financiară a întreprinderilor mici și mijlocii". Am venit din epoca de „perestroikă”, am cunoscut o schimbare a sistemului politic, a șefilor de stat și  găsim puteri să creăm locuri de muncă și să avem grijă de personal. Au fost o mulțime de suișuri și coborîșuri, dar nu contează de câte ori vei cădea, este important de câte ori te scoli. Greutăţile te fac mai puternic.

Timp de 19 ani ne-am stabilit pe piață ca o companie sigură, ce se bucură de reputație. Acum autoritatea lucrează pentru noi, atît în rîndul angajaților şi clienților, cît și în rîndul furnizorilor, cu care avem mulți ani de cooperare onestă. Adevărat drept, concurenții luptă pentru a strica imaginea noastra. Cred că este greșit de a construi reputatia ta pe dezinformare, cum procedează concurenţii noștri. Mult mai interesant este a aduce afacerea dvs. în măsura posibilă la perfecțiune.

De unde livraţi materialele?
- Avem o cooperare pe termen lung cu producătorii de renume mondial de auto steclă Pilkington, Saint Securit, Gobain, Doraglass. Foarte bine s-au recomandat parbriz chinezeşti, atât în preț cît și calitate a acestor corporații: Fuyao, Xinyi Group Glass Co, geamuri auto din Rusia. La noi parbriz, laterale,  lunete în Chişinău le puteţi procura la oricare din cele trei filiale, atît cele originale, cît şi cele neoriginale, de la producători mai scumpi, la cei mai ieftini. Optica auto în Republica Moldova este prezentată în companie de la DEPO, TYC. Aproape fiecare automobilist știe despre aceşti mari producători de sisteme optice de pe piața primară și secundară. Cititi mai multe despre acești producători pe site-ul nostru autoworld.md

call-messages call-close